söndag 24 maj 2015

Varvsrapporten (varning: långt inlägg)

Vi började uppladdningen redan kvällen innan med en rejäl pizza. Sparade en liten bit som jag klämde till frukost dagen efter tillsammans med ägg, macka, fil, juice, kaffe! 
Sen bar det av till Götet.  Bytte om (knallgrönt VGR-linne och kjol!) och fikade äggmackor innan det var dags att bengå till starten. Vädret var perfekt 12-14 grader, sol och lite blåst. Jag startade i VGR-gruppen strax efter 14.
Var helt oförklarligt cool när det bar iväg. Den värsta nervositeten kände jag när vi sprang milen förra helgen och i början på veckan. Som bortblåst nu! Höll mitt 7-minuterstempo ganska länge och mådde bra ända fram till ca 13 km. Då hade jag gått uppför båda broarna för att inte ta ut mig. Vad hände då vid 13? Tja, spellistan tog slut, vaderna började stumna och den prestigefyllda löpningen upp för Avenyn närmade sig. Huvvaligen!
Tur att jag hade lite saft och salta pinnar med mig! Till slut var jag tvungen att stanna flera gånger för att stretcha ut vaderna och så kunde jag springa en liten bit igen. Ja, så där höll jag på....och jag lovar att den sista 1,1 km är den värsta! Tiden då? Hmmm... 2.46 är ju inte mycket att skryta med men ganska exakt vad jag gissade innan loppet! En kul grej är ju att Glenn Hysén sprang på samma tid ;-) 


Målfoto av Ewa T. Inte dåligt att få ett sådant!!
Nedan: medalj, cola och salta pinnar. Perfekt återhämtningskost innan middag.

2 kommentarer:

  1. http://www.solvikingarna.se/Tavlingar/GoteborgMarathon/Information.aspx

    SvaraRadera