onsdag 23 september 2015

Långpass-dags

Lika motiverat och lätt som det var att träna inför Göteborgsvarvet lika svårt och omotiverat är det att träna inför Göteborgs halvmarathon nu i oktober. Det är VERKLIGEN inte loppets fel utan mer det att jag tyckte att loppet låg så "långt fram" och att det är så mycket annat som händer så här i början på hösten. Det är kör och film och kompisar och bokmässa mm. Plötsligt insåg jag att jag inte skulle hinna springa nåt långpass innan 10/10 om jag inte gjorde det idag. Sagt och gjort... 
Det blev 15 km enligt principen springa 9 minuter, gå en minut osv. Funkade rätt bra tycker jag!
Hade ätit ordentligt innan och hade bara med en liten vattenflaska. Det räckte absolut. Kanske är rätt metod även på själva loppet? 
Nu börjar jag se fram emot Göteborgs halvmarathon känner jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar