måndag 28 september 2015

Skobekymmer

Som jag tidigare skrivit så köpte jag nya skor för några veckor sedan. Nästan exakt likadana som mina gamla (se inlägg från 6/9). Tyckte nästan på en gång att högerskon kändes lite större än mina gamla och foten gled omkring lite. När jag sprang kortare sträckor märkte jag inte så mycket men efter 15-kilometersrundan häromdagen var det det tydligt. Det konstiga är att min högerfot är större än min vänster så det stämmer liksom inte. Den borde vara för trång istället. Högerskon alltså!

Försökte lämna tillbaka den idag eftersom det är bara en månad sedan jag köpte dem. Men se det gick inte! Jag skulle haft en särskild liten lapp där det står att jag har bytesrätt men det hade jag inte. Bara kvittot. Typiskt! Men expediten gav sig inte. Han snörade om skon och så provade jag med TVÅ löparstrumpor och det kändes genast bättre! Skon är alltså något BREDARE än den förra modellen. Suck! MEN jag ska ge dem en chans till! Men inte förrän efter Göteborgs halvmarathon. Här chansas inte i onödan!


Inatt var det supermåne men den orkade jag inte titta på ; -) Ikväll var den minst lika vacker och helt orange! Det gick tyvärr inte att återge färgen...synd, för den var magisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar