onsdag 15 juli 2015

Bloggen firar ett år idag!

I ett anfall av rastlöshet startade jag den här bloggen för exakt ett år sedan. 134 inlägg har det blivit sen dess! Med- och motgångar med löpningen har beskrivits och en viss utveckling har väl skett...hoppas jag ;-)

Undrar fortfarande vad det är som driver en medelålers plus-människa att börja springa?  NU??? Varför inte tidigare? Jo, tidigare har jag faktiskt sprungit....typ ett par månader 1983, i Piteå, under den första joggingvågen. Men när min löparkompis flyttade tillbaka till Stockholm så slutade jag omedelbart!

Vad har jag då lärt mig under det här året?? 
Jo, man springer med HELA kroppen och inte bara benen. Det tog väl ett halvår, minst, att fatta det och ännu är jag dålig på att styrketräna men det kommer väl. Det lilla i träningsväg jag gör för ben, rygg och bål har i alla fall resulterat i lite mer stadga och konstiga känningar i ljumske och knän har försvunnit.

Vad mera? Kropp och själ eller i alla fall kropp och psyke hänger helt klart ihop och är inte bara något som man säger."Det sitter i huvudet". Bestämmer jag mig för att springa en mil så gör jag det. Bestämmer jag mig för att springa två så gör jag det också! Visserligen i ett tempo som får sniglarna att avancera förbi mig i kurvorna men det går faktiskt snabbare och snabbare!

Bra skor och kläder är jätteviktigt! Än så länge håller mina älskade Asics bra men jag fasar lite för den dagen de ska bytas ut! Garderoben svämmar över av alla träningskläder och jag har just blivit ägarinna till min första löparkjol! Bra kläder behöver nödvändigtvis inte vara dyra. Det viktiga är att de sitter på plats, inte skaver, torkar snabbt och gärna är lite "coola" så man känner sig snygg!

Jo, jag fixade Göteborgsvarvet också! Det var ju själva målet för träningen! Blev några andra lopp av bara farten också!

Ska nog hänga i ett år till tror jag - minst!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar