söndag 9 augusti 2015

Spring med kärlek

Idag var vi flera tusen som sprang en runda kl 18. Varför? För att hedra minnet av den mördade 21-åriga kvinnan och för att visa att vi inte är rädda att ge oss ut i spåren. Vi måste få vara ute och springa! Och röra oss fritt utan att vara rädda. Tyvärr såg jag inga andra uppe på Billingen där spåren börjar. Tänkte att det kanske var någon mer som tänkte som jag men...förhoppningsvis sprang folk på andra ställen. Jag vet att det var mycket stor uppslutning i spåren i Upplands Väsby där flickan blev mördad. Det värmer. Polisen verkar dessvärre inte ha några bra spår än...
PS. Nu såg jag precis en artikel i SLA om eventet och de personer jag såg stå i en liten klunga innan spåren börjar var visst uppe för att springa de också. Fast jag inte fattade det...



PS. Läs mer här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar