söndag 23 augusti 2015

VP citylopp

Nu är det avklarat! Sommarens enda lopp och det första sen Göteborgsvarvet. Underbart väder och alldeles lagom varmt fram på kvällskvisten. Det ÄR trevligt att springa i Vetlanda. Folk är verkligen glada och peppande längs banan :-) 
Några små missar bara. Vattnet tog slut på ett ställe, flaggvakterna var inte alltid jättetydliga, varvningen var för "tajt" och rörig och de sista metrarna på torget visste jag inte vart jag skulle springa. Det var bara en massa folk  och jag fattade inte var målet var. Till slut halkade jag in på "Mål 5 km" vilket tydligen gällde även för oss som sprang 10. Inte helt klockrent. Tappade en hel del sekunder på dessa ställen och kom 4:e sist av damerna. Men vad gör det om 100 år?!
Förra året åt vi pizza efter loppet, i år klämde vi en några timmar innan och det var helt rätt!

Idag har vi kört fartlek på strandpromenaden. Tre minuter jogg, en minut snabbt, en minut gång och sen tre minuter jogg igen osv osv. I sex kilometer höll vi på och det var riktigt roligt...och jobbigt! Invigde min nya löparklänning idag också. SÅ skön! (HM 99:- i rätt kvalitet!)



Utsikt över Vättern från Rosenlund igår kväll

Stöddiga innan VP-loppet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar