fredag 2 januari 2015

Sylvesterloppet...

...i Göteborg genomfördes i strålande solsken på Nyårsafton! Just den dryga timmen loppet pågick bröt den igenom innan det var dags för mer traditionsenligt göteborgskt vinterväder dvs dimma dimma! Min ambitionsnivå var att ta mig runt eftersom jag inte haft så många möjligheter att träna i höst. Jag gjorde det också fast på en ganska medioker tid...men vad spelar det för roll.
 Isen hade smält på gatorna så jag behövde inte använda mina Ice Bugs men jag hade alldeles för mycket kläder på mig. Det är ju inte nödvändigt med tre lager när det är 6 grader varmt ;-)
 Ljumsken och benet kändes lite lite den första kilometern och sen avklingade det. Tävlingen  var mycket bra arrangerad av Solvikingarna. 1500 var anmälda men jag tror det blev en hel del avhopp på slutet. Det märks att det är förkylningstider... Min klubb, Lonesome runners var i alla fall väl representerade både som flaggvakter och loppdeltagare! Sprang förbi brandstationen i Gårda två gånger och försökte se och känna igen någon av alla de brandmän som stod utanför och hejade men lyckades inte! Men det är alltid skönt med glada tillrop :-)
Nu blir det vila på loppfronten till Göteborgsvarvet i slutet på maj....tror jag i alla fall ;-)


PS. Ser lite av mina skor och lugg på bild 376   
http://m.youtube.com/watch?v=kcWo9UHPq6w&feature=youtu.be vid ca 44 min springer jag i mål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar