lördag 27 december 2014

Snöspring

Idag var det dags för en runda i det vackra vinterlandskapet! De nya Ice Bugsen skulle äntligen testas. Liksom ljumsken/låret. Tyvärr fick jag lite ont i en tå av skorna men det går säkert att korrigera till nästa runda. Greppet på underlaget var fantastiskt bra. Det gick att springa helt avspänt (utom i nerförsbackarna då, men där spänner jag mig alltid) på alla typer av underlag. Skönt!
Var också fundersam på hur det skulle kännas i ljumske och lår men det gick riktigt bra. Lite känningar i början men de avtog och kom bara tillbaka i sista nerförsbacken. 4,3 km i 6,46-tempo.
 Nu har jag bestämt mig för att springa Sylvesterloppet i Göteborg på nyårsafton. Vädret verkar bli lite lurigt med snö och kyla så det är bäst att packa ner ice bugsen också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar