onsdag 16 juli 2014

Göteborgsvarvet 2015

Att tävla mot sig själv är bästa moroten! Eller tävla och tävla förresten...så här tänker jag t ex om Göteborgsvarvet 2015 - Jag ska komma runt. Punkt. Kanske borde ha större krav på mig själv där. Löparkalkylatorn på jogg.se säger just nu 2.31 på ett halvmarathon...Jisses...
När jag började springa då, i mars i år, sa samma kalkylator 3.27. Nästan en timmes skillnad. Jo, jag vet. Det har verkligen gått framåt. Men nu stannar det nog upp, vilken dag som helst. Åldern gör ju sitt också... Fullföljer jag är jag mer än nöjd! Antagligen tänker jag "fel" men jag tycker inte att löpning ska vara en plåga. Det ska vara lustfyllt och inte kravdito. Punkt. Igen.
Ändå får jag nog tubba på det i vinter. För att gå från noll till att springa ett halvmarathon så måste man löpträna hela långa vintern. Det duger inte med spinning här inte! Kanske ska ta mod till mig och lära mig springa på ett löpband?!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar