onsdag 16 juli 2014

Motivation + tidsnöd = kort och snabb runda

Igår var jag verkligen motiverad till en löptur och hade bestämt mig för två hårda varv runt Karstorpssjön (5,3 noga uppmärkta kilometer). Insåg, efter jobbet, att jag inte skulle hinna det innan jag skulle träffa tjejkompisar på stan. Så det fick bli den lika noga utmätta och rätt kuperade "Hemikring"-rundan på 4,3 km istället. Det var mulet och 19 grader. Ganska blåsigt. Medvind ut och härligt uppfriskande motvind hem! Tog i för allt vad tygen höll och sprang den mitt snabbaste någonsin. 6,19/km = 27 min och 7 sek. Det andra kallar "mysjogga" är alltså mitt snabbaste :-)
En aaaning känning i knäna i början men det gick snabbt över! Jag hade värmt upp med lite ruscher innan så jag slapp de klassiska stumma vaderna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar